Blog

27
maj

Dlaczego warto aktualizować starsze wersje PrestaShop do wersji 1.7?

Internet się rozwija, stron w sieci przybywa. Zmiany i aktualizacje popularnego oprogramowania to często reakcja na wymagania użytkowników. W tyle nie pozostaje również i PrestaShop. Firma obecnie wydaje kolejną już aktualizację oprogramowania – w wersji 1.7. Czy przedsiębiorcy z Przemyśla, Rzeszowa lub innych miast, mający poprzednie wersje (1.6 lub 1.4) sklepu online, powinni go aktualizować? A jeśli tak, to w jaki sposób? Sprawdź!

Nowy PrestaShop: obustronne zalety

Najnowsza wersja ma wiele takich modyfikacji, które nie tylko ułatwiają obsługę sklepu internetowego właścicielowi i pracownikom, ale także pomagają poruszać się po nim odwiedzającym i klientom. Ponadto poprawia się bezpieczeństwo całego systemu. Do wprowadzonych usprawnień zaliczyć można m.in.:

  • nowy interfejs stronyproduktowej, co ułatwia wprowadzanie kolejnego towaru do asortymentu i czyni ten proces szybszym niż wcześniej,
  • nowoczesny wygląd szablonu, wpasowujący się w potrzeby współcześnie działających w sieci sklepów,
  • bardziej przejrzysty i intuicyjny panel administracyjny, pozwalający lepiej odnaleźć się w funkcjonalnościach sklepu, takich jak statystyki sprzedaży czy optymalizowanie sklepu (edytowanie cen produktów, ich lokalizacja),
  • sprawniejsze zarządzanie zainstalowanymi w ramach PrestaShopmodułami (dodatkami),
  • zadbanie o zgodność z przepisami, obowiązującymi w wybranych krajach,
  • dostosowanie do użytkowników urządzeń mobilnych (lepsza nawigacja).

Jak wygląda aktualizacja PrestaShop?

Z racji tego, iż wersja 1.7 bazuje na innym niż w poprzednich edycjach rozwiązaniu – Framework Symfony – aktualizacja to tak naprawdę wdrożenie PrestaShop całkowicie od nowa. Ważne, aby w trakcie tego procesu nie utracić bazy danych, zawierającej m.in. konta klientów, historię zamówień oraz posegregowane produkty i ustawione ich kategorie.

Nie bez znaczenia jest również to, aby zachować strukturę strony. Jej zmodyfikowanie, np. poprzez zmiany w linkach, może doprowadzić do spadku pozycji w wyszukiwarce, gdyż konieczne będzie ponowne indeksowanie podstron.

Jeśli szablon, używany w poprzedniej wersji nie będzie zgodny z najnowszym PrestaShop,potrzebna będzie jego zmiana. Niezbędna jest także aktualizacja modułów lub wgranie nowych – w zależności od potrzeb.

Aktualizowanie: samodzielnie czy z pomocą specjalistów?

Z racji tego, iż wdrożenie nowej wersji sklepu jest dość rozbudowanym procesem, powinny go przeprowadzić osoby, mające w tym doświadczenie. Bez wiedzy programistycznej lepiej nie ryzykować. Jeśli zatem masz PrestaShopw poprzednich edycjach i chcesz go zaktualizować, zalecamy kontakt z naszym biurem w Rzeszowie lub Przemyślu.

Specjaliści z WiDI ART zadbają o to, aby aktualizacja PrestaShop przebiegła bezpiecznie, z zachowaniem wszelkich danych. Gwarancją tego jest wykonanie kopii zapasowej sklepu jeszcze przed aktualizacją. Zanim nowa wersja zostanie udostępniona klientom, przedstawimy Ci ją i upewnimy się, że wszystkie funkcjonalności działają poprawnie, a szablon spełnia Twoje oczekiwania. Cena wdrożenia nie zrujnuje Twojego budżetu.

Zlecenie prac profesjonalistom to również gwarancja tego, że wdrożenienastąpi sprawnie. Klienci Twojego sklepu internetowegonie będą musieli długo czekać, chcąc realizować kolejne zamówienie.

Jeśli wahasz się, czy warto aktualizować PrestaShop, skontaktuj się z nami. Przyjrzymy się wspólnie Twoim celom biznesowym. Jeśli zdecydujesz się na wdrożenie PrestaShop1.7, będziesz mógł spać spokojnie. Zadbamy o to, aby wszystko przebiegło bez komplikacji. Zapraszamy!