Blog

21
grudzień

WooCommerce czy PrestaShop – który sklep internetowy wybrać?

W czasach, gdy spora część firm z Przemyśla, Rzeszowa czy innych – mniejszych i większych miast – przenosi swą sprzedaż do sieci, ogromną popularnością cieszą się platformy umożliwiające otwarcie e-sklepu. Wśród licznych propozycji dostępnych na rynku często stosowane rozwiązania to PrestaShop oraz WooCommerce. Czym się one różnią i który system wybrać?

Wielkość biznesu a platforma

W przypadku niewielkich firm lub działalności jednoosobowych, gdzie w grę wchodzi ograniczona liczba produktów, rozwiązanie w postaci wtyczki do popularnego WordPressa – czyli właśnie WooCommerce – będzie wystarczające. Jeśli ponadto:

  • kategorii w sklepie internetowym ma być niewiele,
  • nie planuje się wprowadzania produktów na rynek międzynarodowy,
  • zna się podstawy WordPressa,

intuicyjne i przyjazne (nawet dla początkujących) WooCommerce jest dobrym wyborem. Gdy natomiast ma się spory sklep (na przykład drogerię lub hurtownię odzieżową) i planuje się wdrożyć sprzedaż online, warto rozważyć zastosowanie osobnego systemu, jakim jest sklep PrestaShop. Znacznie większe możliwości rozbudowy i liczne funkcjonalności, w tym możliwość administrowania kilkoma osobnymi sklepami w jednym miejscu, to spora zaleta tego oprogramowania.

Budżet – ile to kosztuje?

Rozważając wdrożenie sklepu internetowego, trzeba pamiętać, że ostateczna cena to nie tylko koszt samego hostingu czy dodatkowych wtyczek lub modułów, ale także koszt zatrudnienia osób, które pomogą przygotować taki sklep. Specjaliści z WiDI ART – agencji interaktywnej z Rzeszowa – współpracują zarówno z firmami, które chcą wykreować nowy sklep internetowy, jak i z potrzebującymi jedynie poprawek do już działającej platformy.

Skorzystanie z oferty agencji, zajmującej się tworzeniem sklepów internetowych, wiąże się wprawdzie z pewnymi wydatkami, ale jednocześnie w ten sposób zyskuje się pewność, że wszystko zostanie wykonane profesjonalnie i sprawnie. Planując budżet przeznaczony na sklep WooCommerce lub PrestaShop, trzeba więc uwzględnić w nim koszty rozbudowy systemu, aktualizacji oraz utrzymania platformy (domena, hosting). Ostateczna cena jest zazwyczaj niższa w przypadku WooCommerce.

Co zrobić, gdy masz już stronę internetową?

Obecnie wielu przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie biznesu online. Często zaczyna się od strony na WordPress, rozbudowywanej następnie o blog, a kończy na wprowadzeniu do sprzedaży własnych produktów. W przypadku takich osób WooCommerce będzie idealnym rozwiązaniem. Ktoś, kto ma już doświadczenie w obsłudze WordPressa, z pewnością poradzi sobie z kolejną wtyczką do tego systemu. Panel, w którym można zarządzać sklepem, jest przyjazny i pozwala łatwo wprowadzać modyfikacje. W przypadku sporych firm, które chcą zacząć od sklepu z wieloma produktami, a do tego podpiąć ekspercki blog lub profesjonalną stronę, sprawa nieco się komplikuje. Nie oznacza to jednak, że wdrażając oprogramowanie PrestaShop, nie można połączyć go z estetyczną stroną internetową. Wymaga to nieco więcej pracy, ale jest wykonalne.

Moduły PrestaShop a aktualizacje w WooCommerce

Biorąc pod uwagę fakt, że każda branża i każda firma ma inne oczekiwania co do wyglądu, funkcjonalności i możliwości rozbudowy sklepu online, WiDI ART dba o to, aby dostarczać swoim klientom spersonalizowane rozwiązania. Wdrożenie modułów do PrestaShop – na przykład wyszukiwarki w e-sklepie albo opcji, pozwalającej na śledzenie zamówienia – to coś, co możemy bez problemu wykonać. Jeśli chodzi o WooCommerce, nasi profesjonaliści pomogą natomiast rozbudować sklep internetowy o odpowiednie wtyczki i doradzą, które z nich będą najlepsze do określonych celów. Ważne jest również to, aby platforma była regularnie aktualizowana. Dzięki temu można uchronić się przed zagrożeniami w postaci hakerskich ataków oraz korzystać z nowoczesnych rozwiązań i funkcjonalności w swoim sklepie online.

Podsumowanie – WooCommerce czy PrestaShop?

 

WooCommerce

PrestaShop

Dla kogo?

Niewielkie sklepy internetowe, działające w kraju

Większe sklepy online z opcją sprzedaży zagranicznej

Cena

Zarówno samo wdrożenie, jak i wtyczki – zazwyczaj tańsze

Droższe (jeśli chodzi o wdrożenie), lecz bardziej rozbudowane rozwiązanie

Jak działa?

Wtyczka do systemu WordPress

Osobna platforma do zarządzania sprzedażą online

Łatwość obsługi

Intuicyjny – idealny dla osób, znających WordPressa

Bardziej skomplikowany system, wymagający większego rozeznania

Szukasz agencji interaktywnej, która pomoże Ci ruszyć ze sklepem internetowym? Potrzebujesz kogoś, kto zaktualizuje już istniejący sklep w taki sposób, aby nie utracić żadnych danych? Skontaktuj się z nami! Zapraszamy do naszej siedziby w Przemyślu lub Rzeszowie, a także zachęcamy do kontaktu mailowego. Przygotujemy dla Ciebie wstępny projekt i dopracujemy go tak, aby w pełni wpisał się w Twoje oczekiwania!