Blog

14
marzec

One page czy rozbudowana witryna? Sprawdź plusy i minusy poszczególnych rodzajów stron internetowych!

Dziś, gdy stron WWWciągle przybywa, użytkownicy doceniają konkrety. Konkurencja w Internecie jest niemała, więc trudno przebić się przez gąszcz rozmaitych, tworzonych w ogromnych ilościach witryn. Dlatego też firmy z Przemyśla i Rzeszowa coraz częściej stawiają na strony typu one page. Czy jednak to rozwiązanie zawsze jest dobre? Kiedy lepiej zdecydować się na tradycyjną stronę internetową z podstronami? Sprawdź!

Estetyka i wygoda, czyli zalety one page

Niewątpliwym plusem stronpodzielonych na sekcje jest ich nowoczesny wygląd. Są to responsywne strony WWW, które dobrze wyświetlają się na ekranach smartfonów. Nie trzeba tu szukać kolejnych rozwijalnych zakładek i zastanawiać się, gdzie kliknąć. Wszystkie informacje można znaleźć w obrębie jednej strony, scrollując po prostu w dół. Dodatkowo tego typu witryny wyróżniają się przyciągającymi wzrok grafikami lub zdjęciami. Nie ma tam nadmiaru tekstu, są podane wyłącznie konkrety.

Dla kogo zatem będą odpowiednie strony one page? Rekomendujemy je osobom, chcącym wypromować:

  • wybrany produkt, np. nowość ze sklepu internetowego,
  • wyjątkowe wydarzenie online lub na żywo,
  • ograniczoną czasowo usługę.

To także optymalne rozwiązanie dla firm, chcących mieć w sieci jedynie stronę w postaci wizytówki z: danymi kontaktowymi, krótką notką o profilu działalności i niewielką liczbą zdjęć.

Kiedy strona WWWtypu one page nie jest polecana?

Jeśli planuje się otworzenie sklepu WooCommerce lub PrestaShop, konieczne jest utworzenie dodatkowych zakładek. Tutaj przyda się jednak podział na kategorie i sensowne poukładanie poszczególnych elementów na podstronach.

One page nie ma racji bytu również, wtedy gdy chce się promować stronę poprzez pozycjonowanie. Jej specyfika sprawia, że nie da się tutaj „upakować” sporej ilości długich fraz kluczowych. Z tego względu treść na one page musi być bardzo dobrze przemyślana, aby strona była przyjazna zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek. Witryny te nie służą do prezentowania bogatego asortymentu czy mieszania ze sobą kilku ofert w obrębie jednej strony WWW.

Aby promować one page, zwykle konieczne jest skorzystanie z płatnych reklam. Niekiedy problemem może być także sensowne ułożenie i rozmieszczenie prezentowanych treści w obrębie witryny.

Profesjonalna strona internetowadla większych firm

Rozbudowane witryny, w których poszczególne kategorie menu kierują do osobnych podstron, to wciąż polecane i dobre rozwiązanie. Grunt to przemyślane, zaplanowane zaprezentowanie wszystkich treści. Przejrzysty układ pozwoli użytkownikom sprawnie znaleźć to, czego szukają. Projektowanie stron WWW oraz sklepów internetowych musi uwzględniać łatwość ich obsługi na tabletach oraz smartfonach. W WiDI ART pracują doświadczeni specjaliści, którzy tworzenie stron internetowych opanowali do perfekcji. Jeśli więc marzysz o estetycznej, profesjonalnej i przygotowanej pod standardy SEO witrynie, skontaktuj się z naszym oddziałem w Rzeszowielub Przemyślu! Przygotujemy stronę na miarę Twoich potrzeb, zadbamy o jej pozycjonowanie, a także wdrożymy PrestaShop lub inną platformę zakupową.

One page kontra tradycyjna strona – podsumowanie

 

One page

Klasyczna strona WWW

Zalety

  • estetyczna
  • prezentuje konkretną ofertę
  • przyjazna dla użytkowników mobilnych
  • może zawierać wezwanie do działania (CTA)
  • dobre rozwiązanie w przypadku kierowania oferty do klientów, znających już markę
  • istnieją tricki, pozwalające nieco ją rozbudować (linki do podstron w poszczególnych blokach)
  • odpowiednia dla większych firm i sklepów internetowych
  • pozwala na zaprezentowanie szerokiej oferty
  • jest wygodna w pozycjonowaniu i rozbudowywaniu
  • ma logiczny układ, łatwo się po niej poruszać
  • może (i powinna) być responsywna

Cena

  • utrudnione pozycjonowanie
  • musi być mocno dopracowana i przemyślana
  • może generować dodatkowe koszty
  • ma ograniczone możliwości zaprezentowania większej oferty
  • wymaga więcej pracy (nowe treści, regularne pozycjonowanie)
  • cena jej założenia może być wyższa