Blog

14
marzec

Google Ads czy pozycjonowanie? Sprawdź porównanie usług!

Profesjonalnie przygotowana, estetyczna i przyjazna strona internetowa to dobry początek rozwijania biznesu w sieci. Jednak aby klienci z Rzeszowa, Przemyśla czy innych miast na nią trafili, konieczne jest podjęcie dodatkowych działań. Może to być pozycjonowanie lub płatna reklama. Którą z tych metod wybrać i jakie czynniki o tym przesądzają? WiDI ART radzi!

Budżet: podstawa działań w sieci

Na początek warto zastanowić się, jakim budżet jest do dyspozycji, jeśli chodzi o działania w Internecie. W przypadku kampanii Google Ads można z góry założyć kwotę, przeznaczoną na promowanie sklepu internetowego lub strony WWW. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, trudniej jest stwierdzić, ile funduszy trzeba będzie na nie przeznaczyć. Tutaj jednak wydatki rozkładają się w czasie, gdyż pozycjonowanie jest długofalowym procesem. Oczywiście można połączyć obydwie metody, co zwykle daje jeszcze lepsze efekty. WiDI ART oferuje usługę pozycjonowania stron w przystępnej cenie. Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę, wpisującą się w Twój budżet!

Profesjonalna strona a efekty jej promowania

Zaletą Google Ads jest możliwość błyskawicznego osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych. Po tym, jak reklama zostanie odpowiednio przygotowana, uruchamia się kampanię, której efekt będą widoczne niemal od razu. Objawia się to zwiększoną ilością wizyt w sklepie PrestaShop czy na stronie internetowej i lepszą konwersją. Tymczasem efekty pozycjonowania będą obserwowalne dopiero po pewnym czasie. Zwykle są to tygodnie lub miesiące. Tutaj warto zwrócić uwagę na to, co chce się wypromować. Jeśli chodzi np. o świąteczną, gwiazdkową ofertę w sklepie, z tworzeniem kampanii Google Ads można wystartować już w grudniu. Tymczasem pozycjonowanie na frazy, związane ze świętami, należy rozpocząć już kilka miesięcy wcześniej – np. z końcem wakacji. Wówczas rezultaty w postaci zwiększonego ruchu na stronie będą zauważalne właśnie w okolicy świąt.

Do kogo chcesz trafić z ofertą sklepu?

Dobrze prowadzone, regularne pozycjonowanie strony pozwala wypromować ją w taki sposób, że znajdzie się na samej górze bezpłatnych wyników wyszukiwania. Dotyczy to wyłącznie rezultatów, widocznych w wyszukiwarkach. Biorąc pod uwagę:

  • dzienną liczbę wyszukań w Google,
  • skłonność użytkowników do omijania reklam,
  • wyszukiwanie konkretnych rozwiązań/produktów/usług na stronach WWW,

jest spora szansa na trafienie w potrzeby szukającego. Z drugiej strony, reklamy Google Ads mogą być wyświetlane także poza samą wyszukiwarką. Widoczne są one na stronach internetowych w tzw. sieci reklamowej, czyli chociażby w wybranych portalach internetowych. Da się tu również ustalić dodatkowe parametry, takie jak czas wyświetlania reklam i wiek odbiorców. Przykładowo, ofertę sklepu, przeznaczoną dla osób w wieku 20-30 lat można zaprezentować w godzinach popołudniowych.

Od czego zatem zacząć?

Decyzja o tym, jak promować stronę internetową czy też jak sprawić, żeby więcej osób odwiedziło sklep WooCommerce, nie zawsze jest prosta. Warto wówczas zdać się na pomoc specjalistów z WiDI ART. Zapraszamy do naszego biura w Przemyślu lub oddziału w Rzeszowie! Chętnie poznamy Twoje potrzeby, a następnie doradzimy Ci optymalne rozwiązanie. Jeśli zechcesz, zadbamy o jego wdrożenie! Nie zrujnuje to Twojego budżetu, a sprawi, że zaistniejesz w sieci ze swoją ofertą. A co, jeśli mieszkasz w innej części kraju? Nic straconego! Napisz do nas lub zadzwoń. Możemy współpracować zdalnie. Dodaj skrzydeł swojej stronie internetowej z pomocą profesjonalistów z WiDI ART!